artikel

Horeca Top 100 2016 nummer 17: Albron

Horeca

De totale foodomzet van Albron, van huis uit natuurlijk cateraar, bedraagt €253 miljoen, tweevijfde daarvan komt intussen uit horeca. Met de activiteiten op de Keukenhof, in CenterParcs en in Paleizen ’t Loo en Soestdijk is Albron een speler van formaat.

Vestigingen: 110
Omzet: €103 miljoen (€98 mln)  5,1%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 7
Verwachte omzetgroei: 3%

Het afgelopen jaar zat vol noemenswaardige mijlpalen, meent directeur Horeca & Leisure Robert Visser. ‘Keukenhof had met ruim 1,1 miljoen het hoogste aantal bezoekers ooit, wat een recordomzet opleverde, en Soldaat van Oranje draaide in ruim 5 jaar zo’n 1750 voorstellingen’, somt hij op. Ook opende Albron als franchisenemer nieuwe Starbucks-vestigingen en in het tweede jaar van het contract met CenterParcs is veel verbouwd en vernieuwd aan het horeca-aanbod op de parken. ‘Wij zijn als Albron inmiddels een veelkleurig foodservicebedrijf met passie voor eten en drinken.’ Afgelopen jaar investeerde Albron €4 miljoen in nieuwe concepten voor CenterParks (Nonnas en Grabber Joe), in het VOC café en restaurant Prins Hendrik Garage op Paleis ’t Loo en in verniewingen op de Keukenhof en in het Instituut voor Beeld en Geluid. Komend jaar ligt nog eens €4 miljoen klaar, onder meer voor een restaurant in het nieuwe entreegebouw van de Keukenhof.
Albron.nl