artikel

Horeca Top 100 2016 nummer 44: AC restaurants/Autogrill

Horeca

Autogrill Nederland behaalde in 2015 een veel beter resultaat dan gedacht en daar is director of operations Fred Hegt dan ook terecht trots op. Afgelopen jaar investeerde hij in renovatie van de hotelkamers in Tulip Inn Oosterhout, in de re-branding van Golden Tulip Amsterdam Riverside en in selfservice in de vestiging Nieuwegein. Voor dit jaar heeft hij €1,1 miljoen uitgetrokken voor gevelrenovatie op de vestiging eerkerk en introductie daar van het nieuwe concept Panos. Ook worden twee andere AC Restaurants gerenoveerd.

Vestigingen: 18
Omzet: €33 miljoen (€32,2 mln)  2,5%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 7
Verwachte omzetgroei: 2%

Het van oorsprong Italiaanse Autogrill is in Nederland vooral bekend van de locaties aan snelwegen, met de 16 AC Restaurants die in 1998 werden overgenomen. Daarnaast exploiteert Autogrill langs de snelweg nog vijf Burger Kings, twee vestigingen van Domino’s Pizza, twee van Starbucks, zes Tulip Inns, één AC Hotel en op zeven locaties ook een Flavours, een eigen restaurantconcept.

Feitelijk is Autogrill op meer plekken aanwezig, want het is het moederbedrijf achter HMSHost (apart vermeld in deze lijst) en dus ook actief op Schiphol en treinstations. Die omzetten zijn hier niet meegerekend.
Autogrill.nl