artikel

Horeca Top 100 2017 nummer 22: Apollo Hotels

Horeca 398

Managing director Bas Tolmeijer doet er wat luchtig over, maar 2016 was een belangrijk jaar voor Apollo. De strategie werd ingezet om afscheid te nemen van alle franchisemerken en de hotels onder eigen merk voort te zetten.

Horeca Top 100 2017 nummer 22: Apollo Hotels
Bas Tolmeijer van Apollo Hotels.

Daarvoor werd dat eigen merk eerst eens flink opgefrist, met nieuw logo en nieuwe huisstijl. Binnen afzienbare tijd staat op elk hotel van Apollo alleen nog een grote rode A, en geen ander merk. Ook de naam is iets aangescherpt: Apollo Hotels. & Resorts valt eraf. Het enige resort in de groep is Thermae2000, en dat is het enige hotel dat wel die naam houdt, met als ondertitel ‘operated by Apollo Hotels’.

Naast al deze veranderingen, stond 2016 ook in het teken van samenwerking met f&b-merken. Zo werd een joint venture opgezet met de Harbour Group van Richard van Leeuwen, om zo in verschillende hotels van Apollo (en daarbuiten) Harbour Clubs op te zetten. Apollo Hotels in Amsterdam en Vinkeveen hebben inmiddels al een Harbour Club-restaurant. Ook werd een samenwerking gestart met De Bierfabriek, waarvan inmiddels een vestiging is geopend in Apollo Almere. Tolmeijer wil in 2017 met minimaal een hotel groeien (Vinkeveen) en trekt in totaal €14 miljoen uit, voor dat hotel en voor upgrades van Promenade Den Haag en Apollo Amsterdam.

Verder start in Thermae2000 een grootschalige renovatie en uitbreiding. Hotel en wellness ondergaan de komende jaren een metamorfose, al doet Tolmeijer nog wat geheimzinnig over de precieze plannen.

Vestigingen: 14
Omzet: €84,1 miljoen (€79,4 MLN)  5,9%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 8
Verwachte omzetgroei: 9%
Apollohotels.nl

Reageer op dit artikel