artikel

Horeca Top 100 2017 nummer 65: Hotel de l’Europe

Horeca 293

Als het gedoe rond kuikentjes in de lobby met Pasen nou het enige was waar general manager Tom Krooswijk zich druk om zou hoeven maken…Nee, flauw. Maar de (bijna) -11 procent omzet zal pijn doen aan de Nieuwe Doelenstraat.

Horeca Top 100 2017 nummer 65: Hotel de l’Europe

Maar de (bijna) -11 procent omzet zal pijn doen aan de Nieuwe Doelenstraat. Ondanks dat het terras van het iconische Heineken-hotel de hoogste omzet ooit heeft behaald, zijn de overall resultaten in 2016 wat achtergebleven ten opzichte van 2015. ‘Door de constante dreiging van terrorisme is de markt ingezakt en heeft het hotel niet de mooie cijfers van 2015 kunnen evenaren’, luidt de toelichting op de magere 6. Maar, de terreurdreiging zakt weg en omgekeerd evenredig stijgt daarmee het aantal Amerikaanse gasten in het hotel weer. Krooswijk investeert een miljoen in capex als IT en verlichting, en in de verbetering van de merkbeleving in kamers en f&b. Én in het personeelsrestaurant. Goeie zet: tevredenheid van medewerkers straalt af op gasten, en dus op de omzet.’

Dat de f&b in het hotel goede zaken doet, is evident. Freddy’s Bar werd voor de tweede keer uitgeroepen tot Best Classic Hotel Bar in de Best Hotel Bar Awards en tweesterrenrestaurant Bord’Eau was de hardste stijger in Lekker (van 57 naart 31). Krooswijks persoonlijke ambitie is in de top-3 komen van beste hotels in Amsterdam, zowel op cijfermatig als op serviceniveau.

Vestigingen: 1
Omzet: €19 miljoen (€21,3 MLN)  10,9%
Rapportcijfer: 6 / Economisch klimaat: 7
Verwachte omzetgroei: 8%
Leurope.nl

 

Reageer op dit artikel