nieuws

Cafetraia Rikken houdt enquête

Horeca

De eigenaren van Cafetaria Rikken willen klanten betrekken in de verbouwingsplannen van de zaak. Daarom houden de eigenaren een enquête onder de clientèle.

In dit tevredenheidsonderzoek kunnen klanten bijvoorbeeld aangeven of de zaak voldoende zitplaatsen heeft en of deze comfortabel genoeg zijn. Tevens kunnen de ondervraagden aangeven of ze een apart afhaal- en een aparte zitgedeelte willen hebben. Zaken als assortiment, openingstijden, bediening, kwaliteit product, service en verpakking komen aan de orde. Mede-eigenaar Angela Rikken is tevreden over de eerste ingevulde formulieren. ‘Een aantal klanten heeft al aangegeven meer behoefte aan zitplaatsen te hebben’, vertelt ze. ‘Dat idee hadden we zelf ook. We worden op deze wijze gesterkt in onze plannen. Anderzijds is het gewoon goed om te weten wat klanten van je zaak vinden.’
Cafetaria Rikken hoopt de klanten te bereiken met vragenlijsten die in de zaak worden uitgedeeld, en via internet en e-mail. In de derde week van mei zijn de cafetariahouders met de enquête begonnen. ‘Je moet realistisch zijn bij dergelijke onderzoeken’, vertelt Angela Rikken. ‘Als we honderd ingevuld formulieren terugkrijgen zijn we tevreden. We willen het onderzoek ook niet veel langer dan twee weken houden. We willen de klanten er niet te lang mee lastig vallen.’De bouwplannen van Cafetaria Rikken krijgen waarschijnlijk begin 2002 hun beslag. Een privéruimte wordt dan bij de zaak getrokken, waardoor het zitgedeelte (nu 17 plaatsen) nagenoeg wordt verdubbeld.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels