nieuws

Keuringsdienst onderzoekt iets meer klachten

Horeca

De Keuringsdienst van Waren heeft vorig jaar 4800 klachten onderzocht van de 40.000 telefonische meldingen van consumenten en bedrijven. Dat is iets meer dan de 4551 onderzoeken na 34.000 telefoontjes in 2000. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Keuringsdienst van Waren dat vrijdag is verschenen.

Van de klachten was uiteindelijk 42 procent terecht en 20 procent was juridisch niet sluitend te krijgen. Uiteindelijk volgde bij 9 procent van de klachten een proces-verbaal en in 11 procent een schriftelijke waarschuwing.

De meeste klachten zijn al jaren hetzelfde en gaan over geur- en smaakafwijkingen, voedselvergiftigingen, slechte hygiëne bij bedrijven, vreemde voorwerpen in producten en ongedierte bij bedrijven.

In totaal bezocht de keuringsdienst 118.000 bedrijven en onderzocht 127.000 monsters. Daarop volgden 27.000 schriftelijke waarschuwingen en 9500 bestuurlijke boetes dan wel processen-verbaal.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels