nieuws

Jarig schoenmerk sponsort hotelkamer in Amsterdam

Horeca

Kleding- en schoenmerk Timberland (van de gele boots) bestaat dertig jaar en viert dat onder meer met het sponsoren van een hotelkamer in het Amsterdamse Winston hotel.

Ter gelegenheid van het dertigjarig bestaan sloeg Timberland de handen ineen met het Winston hotel en liet kunstenaar Willum Geerts een kamer decoreren met als opdracht: ‘haal buiten naar binnen’. Nou roept outdoor-lifestylemerk Timberland associaties op met ruige houtblokken en knapperende haardvuren, maar daar heeft de kunstenaar zich niet door laten leiden.

Hij creëerde meer een abstractie van een natuurlijke omgeving: een wand die met enige fantasie aan een woud doet denken, waar de zon tussen de bomen schijnt. Die ‘zon’ is een lichtinstallatie die opkomende en ondergaande zon nabootst. Slapen doen de gasten op een futon, in legergroene slaapzakken. Aan de wand een gemanipuleerde foto; de ruige benen van een outdoor-man, maar wel met rozige oortjes aan zijn kuiten…

Sluit dit aan bij het merkimago? Jazeker, vindt Renato Braaf van Timberland Benelux. ‘Timberland staat midden in het leven, midden tussen de mensen, en daar hoort kunst ook bij. Het merk wil benaderbaar zijn, en kunst moet ook benaderbaar en aanraakbaar zijn.’

Het Winston hotel telt 72 kamers waarvan er 37 gedecoreerd zijn door kunstenaars. Op de zesde verdieping, The 6th Floor Academy, wil The Winston Group kamers decoreren met geld uit het bedrijfsleven om jonge kunstenaars een podium te geven. De Timberland kamer is de tweede na Stolichnaya wodka. Ter ere van het jubileum brengt Timberland ook een aantal ‘gouwe ouwen’ opnieuw op de markt, in beperkte oplage; de Anniversary Collection.

Ter gelegenheid van het dertigjarig bestaan sloeg Timberland de handen ineen met het Winston hotel en liet kunstenaar Willum Geerts een kamer decoreren met als opdracht: ‘haal buiten naar binnen’. Nou roept outdoor-lifestylemerk Timberland associaties op met ruige houtblokken en knapperende haardvuren, maar daar heeft de kunstenaar zich niet door laten leiden.

Hij creëerde meer een abstractie van een natuurlijke omgeving: een wand die met enige fantasie aan een woud doet denken, waar de zon tussen de bomen schijnt. Die ‘zon’ is een lichtinstallatie die opkomende en ondergaande zon nabootst. Slapen doen de gasten op een futon, in legergroene slaapzakken. Aan de wand een gemanipuleerde foto; de ruige benen van een outdoor-man, maar wel met rozige oortjes aan zijn kuiten…

Sluit dit aan bij het merkimago? Jazeker, vindt Renato Braaf van Timberland Benelux. ‘Timberland staat midden in het leven, midden tussen de mensen, en daar hoort kunst ook bij. Het merk wil benaderbaar zijn, en kunst moet ook benaderbaar en aanraakbaar zijn.’

Het Winston hotel telt 72 kamers waarvan er 37 gedecoreerd zijn door kunstenaars. Op de zesde verdieping, The 6th Floor Academy, wil The Winston Group kamers decoreren met geld uit het bedrijfsleven om jonge kunstenaars een podium te geven. De Timberland kamer is de tweede na Stolichnaya wodka. Ter ere van het jubileum brengt Timberland ook een aantal ‘gouwe ouwen’ opnieuw op de markt, in beperkte oplage; de Anniversary Collection.

Reageer op dit artikel