Grolsch op virtuele tour met Herfstbok

Vanaf vorige week zijn de bokbieren weer verkrijgbaar. Dit jaar besloot Grolsch, dat zichzelf 'de marktleider onder de bokbieren' noemt, voor het eerst ook fors internet in te zetten, om de consument te laten weten dat het weer tijd is voor Grolsch Herfstbok.

Brandmanager Grolsch Herfstbok Tom Huijskes: ‘Het jaarlijks lanceren van de bokbieren op éénzelfde moment is één van de beste en unieke biertradities van Nederland. Met de campagne De Bok is Los! willen we dit speciale moment op een spraakmakende manier versterken. Daarmee vergroten we welliswaar de awareness voor de hele categorie bokbieren, maar dat is dan ook een taak die we als marktleider met Grolsch Herfstbok graag op ons nemen. Met het door Bookmark ontwikkelde internetconcept denken we een spraakmakende internetcampagne te hebben.’

Bookmark bedacht en ontwikkelde www.debokislos.nl. Op deze actiesite kan de consument via e-mail een persoonlijke en ludieke herfstgroet maken en versturen, waarbij in feite een videoclip gemaakt kan worden door een eigen foto op eenvoudige wijze tot leven te brengen: een zogenaamde Veeper. Via de telefoon kan een eigen boodschap of geluid aan de videoclip toevoegd worden.

Naast de mogelijkheid om eigen foto’s te uploaden en een persoonlijke boodschap via de telefoon toe te voegen, is er tevens de mogelijkheid om te kiezen uit een aantal standaard vermakelijke animaties van bokken en/of een aantal reeds ingesproken boodschappen (imitaties van diverse BN’ers).

Als online mediapartner voor het aanjagen van de website is gekozen voor Wanadoo, waarbij de Grolsch Veeper-applicatie tevens volledig geintegreerd is binnen de Wanadoo portal.

Managing Director Brian Hirman van Bookmark: ‘We zijn al enige tijd bezig om deze online campagne te ontwikkelen. We werden dan ook onplezierig verrast dat Endemol met een soortgelijke toepassing eerder deze maand online kwam (Funclip). Gelukkig biedt ons concept additionele features, zoals het keuzemenu van standaard ingesproken boodschappen en geanimeerde bokkenkarakters. Daarnaast hebben we met €0,30 per minuut gekozen voor een kostendekkende 0900-service voor de gebruiker om zelf boodschappen in te spreken, terwijl Funclip hiervoor de consument een ons inziens hoogdrempelig tarief van €0,80 per minuut vraagt.’

Brandmanager Grolsch Herfstbok Tom Huijskes: ‘Het jaarlijks lanceren van de bokbieren op éénzelfde moment is één van de beste en unieke biertradities van Nederland. Met de campagne De Bok is Los! willen we dit speciale moment op een spraakmakende manier versterken. Daarmee vergroten we welliswaar de awareness voor de hele categorie bokbieren, maar dat is dan ook een taak die we als marktleider met Grolsch Herfstbok graag op ons nemen. Met het door Bookmark ontwikkelde internetconcept denken we een spraakmakende internetcampagne te hebben.’

Bookmark bedacht en ontwikkelde www.debokislos.nl. Op deze actiesite kan de consument via e-mail een persoonlijke en ludieke herfstgroet maken en versturen, waarbij in feite een videoclip gemaakt kan worden door een eigen foto op eenvoudige wijze tot leven te brengen: een zogenaamde Veeper. Via de telefoon kan een eigen boodschap of geluid aan de videoclip toevoegd worden.

Naast de mogelijkheid om eigen foto’s te uploaden en een persoonlijke boodschap via de telefoon toe te voegen, is er tevens de mogelijkheid om te kiezen uit een aantal standaard vermakelijke animaties van bokken en/of een aantal reeds ingesproken boodschappen (imitaties van diverse BN’ers).

Als online mediapartner voor het aanjagen van de website is gekozen voor Wanadoo, waarbij de Grolsch Veeper-applicatie tevens volledig geintegreerd is binnen de Wanadoo portal.

Managing Director Brian Hirman van Bookmark: ‘We zijn al enige tijd bezig om deze online campagne te ontwikkelen. We werden dan ook onplezierig verrast dat Endemol met een soortgelijke toepassing eerder deze maand online kwam (Funclip). Gelukkig biedt ons concept additionele features, zoals het keuzemenu van standaard ingesproken boodschappen en geanimeerde bokkenkarakters. Daarnaast hebben we met €0,30 per minuut gekozen voor een kostendekkende 0900-service voor de gebruiker om zelf boodschappen in te spreken, terwijl Funclip hiervoor de consument een ons inziens hoogdrempelig tarief van €0,80 per minuut vraagt.’