Consument wil zoetere koffie

De koffiesmaak in Nederland wordt steeds zoeter. Dat stelt Aad Bink van de Roode Pelikaan op de openingsdag van de vijftigste BBB. Toegevoegde smaakjes, aangewakkerd door de wens van de consument, zorgen voor een 'verzoeting' van het geschonken kopje koffie in de horeca.

‘Vanille en hazelnoot vormen de smaken van de toekomst’, meent de commercieel directeur van de koffieleverancier. ‘Maar ook een mix met Bailys is populair. Koffie met whisky zal afnemen, zo voorspel ik.’

De alsmaar in populariteit groeiende koffiemarkt heeft volgens Bink in sterke mate te maken met de introductie van thuismachines. Bink: ‘De consument wordt kritischer en verlangt betere kwaliteit van de horecaondernemer. Koffie heeft een tijdje stil gestaan en leveranciers maken nu een inhaalslag. Of koffie een trend is? Ik voorspel dat over een paar jaar de koffie nog net zo heet is als nu.’

‘Vanille en hazelnoot vormen de smaken van de toekomst’, meent de commercieel directeur van de koffieleverancier. ‘Maar ook een mix met Bailys is populair. Koffie met whisky zal afnemen, zo voorspel ik.’

De alsmaar in populariteit groeiende koffiemarkt heeft volgens Bink in sterke mate te maken met de introductie van thuismachines. Bink: ‘De consument wordt kritischer en verlangt betere kwaliteit van de horecaondernemer. Koffie heeft een tijdje stil gestaan en leveranciers maken nu een inhaalslag. Of koffie een trend is? Ik voorspel dat over een paar jaar de koffie nog net zo heet is als nu.’