Bekende artiesten duiken op in café

Populaire gelegenheidsduo's die onverwacht ergens in het land optreden. Waar? Dat is te achterhalen door op internet cijfercodes in te toetsen, te vinden op rugetiketten en bierviltjes van Dommelsch. 'Dubbel Dutch Pop-up' zorgt volgens de brouwer voor meer beleving in de horeca.

De oplettende en muziekminnende bierdrinker was er afgelopen woensdag bij. In De Vooruitgang in Eindhoven vond een optreden plaats van Do en Xander de Buisonjé. Het was het tweede concert in de ‘Dubbel Dutch Pop-up’-campagne, dat een dag eerder zijn primeur beleefde bij Plan C in Rotterdam. Vijf optredens geeft het gelegenheidsduo, dat hierna het stokje overgeeft aan twee collega’s.‘
Een goed initiatief’, zegt bedrijfsleider Sjoerd Damman van De Vooruitgang. ‘We heten De Vooruitgang en zijn altijd in voor initiatieven. Het betekent voor ons leuke publiciteit.’Om Dubbel Dutch Pop-up te promoten, wordt er door de brouwer geadverteerd voor een optreden van Do en Xander. Een locatie wordt echter niet genoemd. Via de website van Dommelsch kan die door het intoetsen van een cijfercode - te vinden op het rugetiket van flesjes Dommelsch-pils en op bierviltjes - worden achterhaald.

Het betekent leuke promotie voor De Vooruitgang. De brouwerij verklapt achteraf de naam van het bedrijf in het item ‘Heb je het optreden gemist?’ op de website. De rekening voor het optreden gaat grotendeels naar Dommelsch. ‘Het is niet helemaal voor niets, maar over kleine kosten als een laad- en losvergunning moet je niet zeuren’, vindt Damman.
Volgens Interbrew-woordvoerder Antal van Pelt past de serie ‘geheime’ concerten in het sponsorbeleid van de brouwer dat sterk op muziek is gericht. Hierin past ook ‘Locals Only’. Hierbij kunnen lokale bands zich opgeven voor een live optreden bij een café in de buurt dat vervolgens door Dommelsch wordt geregeld.
De campagne Dubbel Dutch Pop-up duurt nog tot en met december. Meer informatie op www.dommelsch.nl.