Ober wordt Mober

Ober wordt Mober

De gast hoeft niet te wachten tot de ober bij hem komt. Hij 'mobert' gewoon de bestelling op z'n mobiele telefoon via sms of de mobiele webpagina m.mober.nl. Binnen enkele seconden komt deze binnen via het kassasysteem bij de bar.

Horecabezoekers hoeven hiervoor geen enkele applicatie te downloaden of een abonnement af te sluiten. Zodra de bon wordt uitgeprint, ontvangt de gast via sms een bevestiging met het bedrag van zijn bestelling en kan de order worden uitgeserveerd. De eenmalige aansluitkosten bedragen €250,-. Daarnaast betaalt de horecaondernemer per Mober-bestelling een lage bijdrage van enkele procenten.

Deze nieuwe mobiele dienst voor bars en restaurants is volgens de initiatiefnemers eenvoudig te implementeren in de bedrijfsvoering. 'Binnen 15 minuten is het bedrijf Mober-connected en kunnen de gasten gebruik maken van het systeem’, zegt Jeroen Wilhelm.

Aan het begin van het terrasseizoen zal Mober volledig operationeel zijn. Enkele pilots gaan medio maart van start. Geïnteresseerde horecaondernemers kunnen zich via de website aanmelden als launching partner. Zij betalen geen aansluitingskosten en ontvangen een gratis promotiepakket met raamstickers, poster en tafelkaartjes.

Mober is gelanceerd op de Horecava samen met Index Hospitality Systems. Aan koppeling met andere leveranciers wordt nog gewerkt, maar de bestel- en betaalservice moet uiteindelijk op alle kassasystemen draaien. Jeroen Wilhelm: ,,Mober wil laagdrempelig zijn en voor iedereen toegankelijk. Voor zowel de horecaondernemer als het uitgaanspubliek, op financieel gebied en qua gebruikersgemak. Anders gaat dit systeem ook niet werken.’’

Gasten kunnen ervoor zorgen dat hun favoriete bar of restaurant zo snel mogelijk ‘Mober-connected’ wordt. Zij maken kans op een avond gratis eten en drinken op deze locatie.

Mober, Alsmeer. Tel. (0297) 38 40 92. www.mober.nl.