nieuws

KHN start pinoffensief Horeca

Horeca

KHN start maandag een twee weken durende campagne om pinnen in de horeca te promoten.’Betalen met de bankpas is niet alleen veiliger, consumenten verwachten dat ze overal kunnen pinnen, dus ook in de horeca’, aldus Lodewijk van der Grinten, directeur van Koninklijke Horeca Nederland.

KHN start pinoffensief Horeca

Bij 56% van de horecabedrijven kan worden gepind. Bij winkels (van bakker tot supermarkt) is dat gemiddeld 70%. “We zijn hard bezig deze achterstand in te halen”, aldus Van der Grinten

Horecaondernemers die nu nog geen mogelijkheid hebben om te pinnen, krijgen tot eind september 2010 een subsidie van €100,-

Volgens KHN is pinnen, als eenmaal een pinautomaat is aangeschaft, over het algemeen zelfs goedkoper dan contante transacties. Het is ook veiliger.

Na winkels en woningen staat de horeca op de derde plaats als ‘favoriete’ overvallokatie. In 2009 werden bijna 500 horecabedrijven overvallen; een stijging van 27%.

Klik hier voor een preview van de TV-spot: Pinnen mag, ook in de horeca.

Reageer op dit artikel