Bescheiden omzetgroei voor Euretco

Bescheiden omzetgroei voor Euretco

BREDA - Retailservice-dienstverlener Euretco heeft over 2006 een omzetstijging van 1,5 procent geboekt tot 814 miljoen euro. Het bedrijf zag het bedrijfsresultaat wel toenemen van vier naar zes miljoen euro. De sector sport scoorde het beste.

Dat blijkt uit de gepresenteerde jaarcijfers van Euretco. De resultaten betreffen de zogenoemde 'focusactiviteiten', zonder de eigen winkels en eigen merken die in het voorjaar van 2006 definitief zijn afgestoten. Autonoom ziet het resultaat van Euretco er een stuk gezonder uit met een omzetgroei van 5,2 procent. Zelf karakteriseert de organisatie 2006 dan ook als een jaar waarin 'wederom een goede ontwikkeling is doorgemaakt'.

Bij Euretco zijn ruim vijftienhonderd ondernemers aangesloten die gezamenlijk 2100 winkels bestieren die goed zijn voor een kleine twee miljard consumentenomzet. Deze wordt geboekt in de segmenten mode, wonen in sport. Bekendste formules van Euretco zijn Runnersworld, Sport 2000, Duimeland, Decorette en Topform.

Sportsegment
De omzet in de sectie sport steeg met 7,2 procent en was daarmee het sterkst groeiende segment binnen Euretco. Daarbij werd vooral geprofiteerd van de forsere consumentenuitgaven aan sportschoenen. Fashion en wholesale en wonen deden ieder een plus van ongeveer 1,5 procent.

Voor het huidige boekjaar is Euretco positief gestemd, waarbij in alle segmenten wordt gerekend op verdere omzetgroei. De nieuwe topman Harry Bruijniks is er dan ook van overtuigd dat de beslissing van het bedrijf om zich te focussen op de dienstverlening aan zelfstandige ondernemers een goede is geweest.