Free Record Shop zoekt nieuwe naam

Free Record Shop zoekt nieuwe naam

AMSTERDAM - Free Record Shop denkt na over een wijziging van de formulenaam. Aanleiding is de ontwikkeling van het bedrijf van een platenzaak naar een entertainmentwinkel, waardoor de huidige naam de lading niet meer dekt.

Dat bevestigt een woordvoerster van Free Record Shop tegenover Zibb Retail. 'We zijn ermee bezig. Er is nog niets definitief, maar een andere formulenaam is een overweging. We zijn echter nog niet zover.'

De mogelijke naamwijziging werd vorige week genoemd door operationeel directeur Serge Couvreur in een vraaggesprek met het Belgische dagblad De Morgen. Nog maar 40 procent van de verkopen van Free Record Shop betreffen cd's. Dvd's (30%), games (20%) en overige producten zoals boeken (10%) zijn goed voor de rest van de omzet van het bedrijf.

Vijftig procent games
Volgens Couvreur komt Free Record Shop nog dit jaar met een nieuwe naam en een nieuw logo. Hij verwacht dat over vijf jaar games al goed zijn voor de helft van de omzet van Free Record Shop. Onder de formulenaam Game Mania beschikt Free Record Shop al over een games-formule.

Opvallend is dat de door Hans Breukhoven opgerichte formule niet voorkomt in de top honderd van de verkiezing van de Beste Winkelketen. De hoogst genoteerde muziekketen op deze ranglijst is Van Leest op de 71e plaats. Van Leest maakt deel uit van hetzelfde retailconcern.