nieuws

‘Bedenk zelf een marketingstrategie

Horeca

Ondernemers kunnen zelf hun marketingstrategie bepalen, meent RECRON. Ze startten een cursus voor ondernemers om hen te leren in te spelen op de nieuwe consument.

‘Bedenk zelf een marketingstrategie

De cursus werd aangeboden door RECRON, de branchevereniging voor recreatieondernemers in Nederland. De leergang moet de ondernemers leren om in te spelen op de veranderende consument en te leren hoe ondernemers nieuwe winstmogelijkheden kunnen benutten.

Volgens RECRON kun je als ondernemer veel succesvoller zijn als je je beter kunt verdiepen in je doelgroep. De consument van deze tijd gebruikt volop nieuwe media en websites worden steeds belangrijker. De ondernemers leren om hiermee om te gaan.

Marketing 2.0

Gedurende tien bijeenkomsten kregen de RECRON-ondernemers kennis over doelstellingen en doelgroepen. Ze leerden ook om nieuwe producten te bedenken. Alles gaat volgens de principes van marketing 2.0.

Leren en toepassen

Merlijn Pietersma van RECRON ziet dat het programma zijn vruchten afwerpt. ‘Het is een prachtige invulling van het innovatieprogramma ‘Gastvrij Nederland’. Het leereffect onder de deelnemers is hoog. Tijdens de leergang wordt door de deelnemers nieuwe kennis ontwikkeld. En zodanig dat ze het ook meteen kunnen toepassen op hun eigen recreatiebedrijf.’

Omdat de eerste leergang zo’n succes was, start de organisatie waarschijnlijk met een tweede leergang in het najaar.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels