ScooterBob wint Columbus Trofee

ScooterBob wint Columbus Trofee

ScooterBob is de beste productintroductie van startende horecaleveranciers van afgelopen jaar. Het vervoersproject krijgt in januari de Columbus Trofee uitgereikt. Dat heeft de beursorganisatie van de BBB/EFFF bekendgemaakt.

ScooterBob is een scootertaxi op afroep. Horecabezoekers die te veel hebben gedronken om nog te mogen rijden kunnen ScooterBob bellen. Een medewerker van de dienst komt op een scooter aangesneld en brengt de horecabezoeker in diens auto naar huis. De scooter wordt daarbij opgevouwen en in de kofferbak van de auto meegenomen.

Zakenmensen
Uit recente berichten blijkt dat vooral veel zakenmensen gebruik maken van de relatief nieuwe dienst. ScooterBob begon twee jaar geleden in Rotterdam en is opgericht door een toenmalige student. Inmiddels is het project actief in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Nijmegen, Eindhoven, Tilburg en Haarlem.

De initiatiefnemers van het project ontvangen in januari de Columbus Trofee tijdens de horecavakbeurzen BBB/EFFF in Maastricht. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan bedrijven die niet langer dan vijf jaar bestaan en niet meer dan tien medewerkers in dienst hebben.

Naast ScooterBob waren er nog vijf leveranciers genomineerd voor de prijs. Dat zijn Letsgoactive uit Zoetermeer, The Dutch Wine Company uit Berkel-Enschot, Staffable uit Utrecht, Original Water uit Zwolle en Use Technology Creatively uit Duitsland. Vorig jaar won Club Message de Columbus Trofee. Het bedrijf won met een geavanceerd pakket aan sms-diensten voor horecabedrijven.