nieuws

Tchibo denkt na over nieuwe naam

Horeca

HAMBURG – Het Duitse retailbedrijf Tchibo denkt na over een nieuwe concernnaam. Het ook in Nederland met winkels actieve bedrijf wil zo de holding en de winkels nadrukkelijker van elkaar scheiden.

Tchibo denkt na over nieuwe naam

Dat meldt het Duitse vakblad LebensmittelZeitung. Een van de namen die de ronde doet is ‘Max Ing. Vest’. Tchibo is behalve met koffie- en non-food-winkels ook actief als fabrikant van koffie en in de scheepvaart. Het bedrijf wordt nu meestal geassocieerd met de winkels, die in vrijwel iedere Duitse plaats te vinden zijn. In Nederland is een handjevol winkels aanwezig, terwijl het bedrijf ook over een goede webshop beschikt en samenwerkt met Kijkshop.

De naamsverandering kan overigens alleen bij de volgende jaarvergadering worden doorgevoerd, dat zal eind juni gebeuren. Het bedrijf kondigde tevens aan onder de naam Mitch & Co met een nieuwe eigen mode- en designcollectie te komen. Hierbij is nauw samengewerkt met de ontwerper Michael Michalsky. De collectie voor jonge, modebewuste klanten moet op 6 juni in Duitsland in de winkels liggen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels