Trendwatcher: 'Doorleefdheid nieuwe horecatrend

Trendwatcher: 'Doorleefdheid nieuwe horecatrend

Doorleefdheid wordt de nieuwe horecatrend. Horecaconcepten met een doorleefd interieur zijn de toekomst. Dat voorspelde trendwatcher Hans Steenbergen tijdens de opening van de Horecava 2011.

Doorleefdheid in plaats van brand new. Dat wordt de nieuwe trend volgens Steenbergen. ‘Niet 250.000 euro investeren voor een nieuw interieur maar op Marktplaats.nl je concept bij elkaar kopen. Scheelt ook nog eens de helft van het geld’, aldus Steenbergen.

Naast doorleefdheid tipt Steenbergen het definitief doorbreken van de streekgastronomie. De ‘merken van moeder aarde’ zoals groente, vis en brood gaan het helemaal maken, denkt Steenbergen. ‘Ook merkvlees maakt een opmars.’

De kansen voor de horeca dienen zich nu juist aan door het verschil te maken op ambacht. Steenbergen: ‘zeker gezien de retail. Met ambacht kunnen we ons onderscheiden, zeker in combinatie met de merken van moeder aarde. Denk ook aan Fresh Fast, gezonde fastfoodconcepten’.

Steenbergen: ‘Verder is het het tijdperk van sheconomy in plaats van economy. Vrouwen gaan ook in de horeca de menukaart bepalen’.

Verder ziet Steenbergen kansen voor foodtrucks. ‘In de VS al heel normaal, in ons land nog niet. Laten we het de snackwagen 2.0 noemen’.

Bekijk deze collectie

Inrichting

Bij de inrichting van je horecazaak en je terras komt veel kijken. Je wilt dat de sfeer past bij het concept en je gasten aanspreekt. Er zijn veel aspecten waar je rekening mee moet houden. In deze collectie tips en inspiratie op het gebied van interieur en exterieur: van het interierontwerp tot meubilair en van routing tot sfeer.