Sligro aangenaam verrast door winst FoodService Award beste grossier

Sligro aangenaam verrast door winst FoodService Award beste grossier

Het was een 'zeer aangename verrassing' voor horecagroothandelsketen Sligro om op 2 december in Noordwijk te horen dat ze de beste grossier zijn. De Veghelse horecagroothandel ging naar huis met FoodServiceAward 2013 als overall winnaar bij de groothandels.

Sligro liet met de winst van de FoodService Award collega's als Huuskens uit Enschede en Bavaria achter zich. In totaal dongen vijftien landelijk opererende grossiers mee in deze categorie.

Trots

Willem Jan Strijbosch, directeur Foodservice Sligro Food Group: 'We wisten van te voren niet dat we genomineerd waren en hoorden dat ter plekke. Als je eenmaal in de wedstrijd zit, hoop je op een prijs.' Hij laat weten 'erg trots en blij' te zijn met de onderscheiding.
Met een score van 7,47 behaalde Sligro de koppositie in de categorie grossiers. Het cijfer kwam tot stand op basis van beoordelingen door leveranciers en outletformules. Op alle vijf beoordelingscriteria (productaanbod, innovativiteit, operational excellence, kennis en samenwerking) behaalde de winnende grossier een notering in de top drie.

Transparant

Op het onderdeel samenwerking was Sligro de onbetwiste nummer één. 'Dat past heel goed bij onze positionering. We proberen oplossingen te vinden samen met onze klanten. Daarbij zijn we transparant. Nee, kan daarbij ook een antwoord zijn. We houden bovendien van een goede discussie.'
In het juryrapport krijgt Sligro het predikaat 'echte allrounder' mee. 'Dat past bij ons als marktleider. Op alle fronten spelen we kwalitatief mee en komen we goed uit de bus.

Betere rapportcijfers

Strijbosch ziet de beoordelingscijfers op de verschillende onderdelen als 'een mooie lijst waar we trots op kunnen zijn.' Het rapport dat bij de FoodService Awards hoort, zal intern bij de grossier goed worden bestudeerd om te bekijken welke verbeteringen er mogelijk zijn, geeft de zegsman aan. 'Dit smaakt naar meer. We willen nog betere rapportcijfers volgend jaar.'

Nieuw type

Wat betreft de toekomst gaat Sligro door op de ingeslagen weg. 'We hebben in het verleden belangrijke keuzes gemaakt door de bezorgcentra op te splitsen en zo kwalitatief onze slag te slaan. Voor 2014 lanceren we een nieuw type zelfbedieningsgroothandel: Sligro ZB 3.0 in Maastricht. Deze gaat op 10 maart van start. Daarna gaan we dat concept verder uitrollen.'