nieuws

Horecaconcept winnen met prijsvraag Mariënhof

Horeca

De Mariënhof in Amersfoort komt met een ludieke prijsvraag waarmee bedenkers van het beste horecaconcept een eigen plek in de Mariënhof kunnen winnen. Met de prijs geeft de Mariënhof startende en ervaren ondernemers de kans op een vliegende start door een startkapitaal en twee jaar lang kosteloos de Serre van het eeuwenoude klooster beschikbaar te stellen.

Horecaconcept winnen met prijsvraag Mariënhof
Horecaconcept winnen met prijsvraag Mariënhof

Om in aanmerking te komen voor de prijs moeten de deelnemers hun creatieve concept insturen. Aan de hand van een aantal beoordelingscriteria selecteert een professionele vakjury 10 inzendingen. Zij moeten vervolgens een concreet businessplan schrijven.

Op basis van het businessplan kiest de jury 3 genomineerden. Aan hen de uitdaging om tijdens de finale op vrijdag 15 mei 2015 hun plan te pitchen voor jury en publiek en vragen te beantwoorden van de jury. Ook inwoners van Amersfoort kunnen stemmen. Hun stem wordt meegewogen in de beoordeling van de jury.

Na afloop van de pitchpresentaties maakt de voorzitter van de jury de winnaar bekend. Hij of zij krijgt vervolgens twee jaar lang de Serre met aansluitend terras tot zijn of haar beschikking en een beduidend startkapitaal om het horecaconcept te realiseren. Daarnaast wordt de winnaar de eerste 2 jaar intensief gecoacht door de juryleden.

Met de Hart & Ziel prijs willen de nieuwe pandbewaarders van de Mariënhof enthousiaste ondernemers de kans geven om hun droom te realiseren. Juryvoorzitter Pieter Aalbers: ‘De Mariënhof is een uitzonderlijke plek waar we ons met hart en ziel inzetten om het onze gasten naar de zin te maken. De locatie biedt tal van mogelijkheden voor congressen, vergaderingen en evenementen. Het voordeel van de Serre is dat deze een eigen ingang en terras heeft. Mede daardoor leent het zich uitstekend om er een op zichzelf staande gelegenheid te creëren, binnen de muren van het klooster’.

De jury van de Hart & Ziel prijs bestaat uit: Wim Wiersma (eigenaar W.O.W.-wines), Carla Schenk (PR-adviseur), Ivan Vierbergen (Allround accountant en adviseur), Arjan de Boer (Managing Partner Food Inspiration), Jesse Smits (Eigenaar Back to the brand), Bert van Wede (Directeur Leerbedrijven en bedrijfsmatige ontwikkeling bij MBO Amersfoort), Kim van Velzen (Social media strateeg) en pandbewaarders van de Mariënhof en tevens voorzitters van de jury, Pieter Aalbers en Adriaan Derksen.