fotoreportage

Foto’s: binnenkijken bij vernieuwde concepten De Koperen Hoogte

Hotel 2216

Met de opening van de Fresh Fish Corner is de metamorfose van De Koperen Hoogte compleet. Hennie van der Most investeerde nog maar eens €1,5 miljoen om het ‘elitaire bolwerk’ om te bouwen tot een horecazaak met laagdrempelige concepten en toegankelijke prijzen. ‘Als dit niet slaagt, maken we er weer een watertoren van.’

Foto’s: binnenkijken bij vernieuwde concepten De Koperen Hoogte

Sinds ondernemer Hennie van der Most zijn tanden zette in De Koperen Hoogte kent het gebouw een turbulente geschiedenis. Tussen 1991 en 2000 investeerde de Overijsselse ondernemer tussen de €25 miljoen en €30 miljoen om de watertoren langs de A28 om te bouwen tot een horecabedrijf in het hoge segment. Luxueuze hotelkamers, diverse toprestaurants en vergaderlocaties moesten De Koperen Hoogte tot dé hotspot van het Oosten maken.

Laagdrempelig en toegankelijk

Om een lang verhaal kort te maken: dat liep uiteindelijk anders. In juli 2015 restte Van der Most niets anders dan de deur op slot te doen om nog diezelfde maand een doorstart te maken en het restaurant weer te openen en – later – een aantal horecalocaties te verpachten. Dat laatste verliep opnieuw niet helemaal naar wens waardoor inmiddels bijna de hele locatie weer in eigen beheer is. En waar voorheen kamers €250 per nacht ‘deden’ en de kelder werd bezet door winkeltjes van Cartier en Louis Vuitton, zijn ‘laagdrempelig’ en ‘toegankelijk’ de nieuwe steekwoorden, vertelt Cees Meekers, operationeel manager van De Koperen Hoogte.

CoverLees het complete interview en reportage over De Koperen Hoogte in het nieuwe nummer van Misset Horeca dat vrijdag 28 oktober verschijnt.
Neem nu een abonnement op Misset Horeca»

Reageer op dit artikel