GT Loosdrecht werft met scooters

GT Loosdrecht werft met scooters

Golden Tulip Loosdrecht zet scooters in om jongeren van vijftien tot 25 jaar binnen te halen als medewerker. De jongeren worden via een webpagina op de populaire site Hyves op de hoogte gebracht van de actie 'Scooter van de Zaak

Hotelmanager Dirk Beljaarts van Golden Tulip Loosdrecht laat weten dat met de groep 15-25 jarigen callcentre-werk verkiest boven werken in de horeca. Om deze groep te paaien, bedacht hij een bijzondere actie.

‘In plaats van passief klagen over de krapte op de arbeidsmarkt heb ik gekeken naar de mogelijkheden die er liggen om jonge gemotiveerde medewerkers aan te trekken. Daaruit is het initiatief “Scooter van de Zaak” ontstaan’, aldus Beljaarts.

Elke nieuwe medewerker die door de sollicitatierondes komt en tenminste een half jaar in dienst blijft en minimaal drie shifts per week draait, kan rekenen op een gratis scooter.

Om de opvallende wervingsmethode te promoten, maakte Beljaarts een speciale pagina aan op de door jongeren druk bezochte site Hyves.nl. Via http://scootervandezaak.hyves.nl/ worden jongenen gewezen op de actie.

Beljaarts laat weten dat de animo voor de actie groot is en dat er een aantal nieuwe medewerkers binnenkort met de scooter naar het werk komen.