Trendwatcher slaapt jaar in Amsterdamse hotels

Trendwatcher slaapt jaar in Amsterdamse hotels

Lifestyle-trendwatcher Vincent van Dijk brengt vanaf 1 januari 2010 een jaar lang elke nacht door in een ander Amsterdams hotel, voor het project Amsterdam Slaapt.

Doel van het project is het beschrijven van de hoofdstad vanuit al deze verschillende perspectieven en op deze manier Amsterdam beter te leren kennen.

De hotelervaringen worden dagelijks gepubliceerd op de website AmsterdamSlaapt.nl en onder dezelfde naam verschijnt een boekje dat antwoord geeft op de vraag of en hoe Amsterdam slaapt.

Project

De eerste maand doet hij onder meer het stijlvolle The Grand Sofitel, het drijvende Amstel Botel, het hippe Qbic, het stijlvolle The College Hotel, het boutiquehotel The Tower en gayhotel The Golden Bear aan. Het project start op de eerste dag van het nieuwe jaar in het Park Hotel. Alleen het Amstel Hotel heeft tot dusver aangegeven niet mee te werken aan het project.

Doel voor Van Dijk is om de stad te leren kennen. ‘Een jaar lang uit de koffer leven in Amsterdam geeft een extra dimensie aan mijn leven. Iedere dag inchecken, iedere uitchecken. Eens kijken wat dat doet met je bestaan’.

Amsterdam telt 350 hotels. Van luxe vijfsterren- tot basic budgethotel, van hartje centrum tot aan de snelweg. Voor dit project nam Vincent van Dijk afscheid van zijn appartement in Den Haag en al zijn bezittingen.

Vincent van Dijk is trendwatcher op het gebied van food en lifestyle, mede-eigenaar van reclamebureau HBMEO en samensteller van de So HBMEO Trendlist. Hij gaat al 7 jaar lang dagelijks uit eten voor de restaurantgids SpecialBite.