Starwood Hotels richt zich op Chinese klant

Starwood Hotels richt zich op Chinese klant

Starwood Hotels gaat alles uit de kast halen om de Chinese reiziger te behagen. De hotelketen start wereldwijd het programma Starwood Personalized Travel dat rekening houdt met de smaak en voorkeuren van gasten uit het Aziatische land.

Naar verwachting reizen in 2015 100 miljoen Chinezen naar het buitenland. Voor Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. geldt dat de Chinese reiziger zorgt voor enorme groeicijfers van hotels in wereldsteden. China zelf is bovendien na de VS Starwoods belangrijkste en snelst groeiende hotelmarkt.

Proefdraaien

Binnen een jaar wil Starwood in al haar hotels Starwood Personalized Travel introduceren. Er wordt proefgedraaid in 19 hotels in grote steden zoals New York, Parijs, Tokio en Londen.

Eigen taal

Starwood Personalized Travel houdt in dat de menu's worden afgestemd op Chinese gasten. Daarnaast wordt er in elk deelnemend hotel iemand aangesteld die Chinezen in de eigen taal van dienst kan zijn. Ook wordt Informatie over de hotels en de omgeving beschikbaar gesteld in het Chinees.