Bedrijven kijken weinig naar hotelsterren

Bedrijven kijken weinig naar hotelsterren

Bijna drie kwart van de Europese bedrijven die vaak gebruik maken van hotels, stellen een maximumbedrag dat een medewerker mag spenderen aan een hotelovernachting. Ruim 20 procent stelt een limiet aan het aantal sterren dat mag worden geboekt.

Dat blijkt uit onderzoek van Expedia en de GBTA Foundation, de onderzoeksafdeling van de Global Business Travel Association naar het reisbeleid van driehonderd bedrijven, zo laat Zakenreis.nl weten.

Daaruit blijkt verder Europese travelmanagers wat hotels betreft het vaakst de onkosten vergoed willen zien van parkeren (76 procent), internet (70 procent), luchthaventransfer (51 procent) en een late check-out (25 procent).

Verder blijkt dat een op de vijf Europese bedrijven geen hotelprogramma heeft. Dit betekent dat ze besparingen laten liggen door een gebrek aan gecontracteerde hoteltarieven. Ook blijkt dat Europese bedrijven hun reisbeleid regelmatig tegen het licht houden; 87 procent hield afgelopen twee jaar een evaluatie.