Dat laat chief executive officer Chris Luken van Fletcher Hotelgroup zojuist weten. Luken meldt dat het naar huis gestuurde personeel vandaag en morgen wordt benaderd om gesprekken te voeren voor een terugkeer.
Fletcher heeft een huurovereenkomst afgesloten met optie tot een koopovereenkomst. De aankoop van De Scheperskamp betekent dat de teller van Fletcher op 39 komt. Over het aankoopbedrag worden geen mededelingen gedaan.
Het hotel ligt op steenworp afstand van Fletcher Hotel-Restaurant Paasberg. Luken: ‘We streven naar synergie tussen de hotels. We gaan voor gasten faciliteiten gecombineerd aanbieden. Bijvoorbeeld een keertje eten in het ene hotel en een dag later in het andere hotel’.
Fletcher
Het hotel, onder de Golden Tulip-vlag jaarlijks goed voor 2,1 miljoen euro omzet, was eerder in beeld bij Luken. Kort voor het faillissement liet Luken met een accountants de boeken doorlichten. ‘Maar het risico was toen te groot’, aldus Luken.
Luken wil sleutelen aan de personeelskosten (‘die waren erg hoog), de bedrijfsvoering verbeteren en het marketing- en verkoopapparaat van Fletcher inzetten om het hotel direct succesvol te laten zijn. Fletcher Hotel De Scheperkamp mikt zowel op de zakelijke als de consumentenmarkt.