Acties op Twitter en Facebook niet van invloed

Acties op Twitter en Facebook niet van invloed

Acties op Sociale netwerken zoals Facebook en Twitter hebben bijna geen invloed op het zoek- en boekgedrag van nieuwe gasten. Althans, dat meldt Marketingbureua Deniels op basis van eigen onderzoek onder ruim 1.100 Nederlanders. Verder blijkt dat als mensen een accommodatie volgen, ze dat voornamelijk doen vanwege kortingen en acties.

Marketingbureau Deniels legde de ondervraagden de vraag voor hoe de marketing en communicatie van accommodaties zoals hotels en vakantieparken op Sociale Media invloed hebben op het zoek- en boekgedrag van gasten.

Deze uitkomst betekent volgens het onderzoeksbureau overigens niet dat Sociale Media geen rol spelen bij het zoeken en boeken van een hotel. Sociale beoordelingssites zoals Zoover en TripAdvisor en beoordelingen op boekingssites hebben veel invloed op het zoek- en boekgedrag bij doelgroepen tot 50 jaar.

Beoordelingen op boekingssites zijn daarnaast ook van invloed op het zoek- en boekgedrag van 50-plussers. Maar liefst 78 procent van de ondervraagden geeft aan dat ze belang hechten aan de beoordelingen van anderen.

Verder komt uit het onderzoek naar voren dat naast sociale beoordelingen ook de offline meningen voor de doelgroepen tot 50 jaar van invloed zijn op het boeken van een hotel, bungalow of camping.