Sander Duivestein: 'Dom van social media

Sander Duivestein: 'Dom van social media

Sander Duivestein van het Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie vindt dat mensen van social media dom worden. 'Iedereen is verslaafd aan informatie en Facebook en Google maken ons dom.' Toch adviseert hij horecaondernemers geen weerstand te bieden aan deze nieuwe technologie. 'Zie de kansen.' Hij praat verder over eten via een pilletje, 3d-geprint voedsel en een computer die het werk van de chef-kok overneemt.

'We worden dom van social media. Mensen kijken niet meer naar elkaar maar naar hun smartphone en iedereen is verslaafd aan informatie.' Sander Duivestein, werkzaam bij het Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie (VINT) van ICT-bedrijf Sogeti, zet de zwarte kant van social media uiteen tijdens een bijeenkomst voor de hospitality branche van HSMAI.

'Maar de nieuwe technologie biedt ook veel voordelen. 'Zo zijn er voor horecaondernemers veel meer gegevens beschikbaar van hun (potentiele) gasten. Daar kun je als ondernemer veel mee doen.'

Sander Duivestein praat verder voor de camera van MissetHoreca.nl over het eten via een pilletje, computers die het werk van mensen overnemen, en dus ook van de chef-kok en 3d-geprint voedsel.

Bekijk hier de video: