nieuws

ss Rotterdam sluit aan bij Worldhotels

Hotel

De ss Rotterdam heeft een overeenkomst gesloten met Worldhotels. Het Rotterdamse hotel wil zo flink meer aan de weg timmeren in het buitenland. Vooral Amerika, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk en Spanje vormen belangrijke nieuwe markten voor de ss Rotterdam.

ss Rotterdam sluit aan bij Worldhotels

De overeenkomst met Worldhotels gaat per 1 oktober in en duurt in eerste instantie drie jaar. Hierbij is een investering gemoeid van 100.000 euro. De ss Rotterdam Hotel & Restaurants verwacht met de deal een substantiële groei van 15 procent op het aantal kamerovernachtingen te realiseren.

‘Samen met Worldhotels is er een internationaal netwerk waar het hotel wordt gepromoot en meelift op het wereldwijze aanzien van Worldhotels. Worldhotels maakt het voor de ss Rotterdam mogelijk om aanwezig te zijn in 65 landen. In Nederland hebben we een sterke naam, nu willen we die sterke naam ook in het buitenland’, aldus Lucas Petit, directeur van Hoscom, de eigenaar van ss Rotterdam Hotel & Restaurants.

Momenteel is de verhouding tussen Nederlandse en buitenlandse gasten op de ss Rotterdam 70 procent tegen 30 procent. Dat zal door de samenwerking met Worldhotels wat meer recht worden getrokken.

Petit: ‘Worldhotels is een internationaal kwaliteitsmerk waarbij over de hele wereld 500 hotels in 65 verschillende landen zijn aangesloten. De ruim 30 saleskantoren verzorgen een belangrijk gedeelte van de internationale sales en promoties voor deze hotels. Door ons als ss Rotterdam Hotel & Restaurants aan te sluiten bij dit internationale kwaliteitsmerk, wordt Worldhotels zichtbaar. Daardoor worden de zoekresultaten geoptimaliseerd en wordt het hotel zichtbaar op de internationale markt’.

Petit merkt op dat er vanuit het buitenland steeds meer wordt gekeken naar Rotterdam. ‘Daarom is aansluiting bij Worldhotels op dit moment erg belangrijk. Ik verwacht er veel van. Het is een mooie stap voor de toekomst. Deze strategische stap is belangrijk om de ss Rotterdam internationaal op de kaart te zetten’.

Reageer op dit artikel