Vernieuwde Trivago geeft meer feedback van gasten

Vernieuwde Trivago geeft meer feedback van gasten

Trivago heeft het platform waarop hoteliers zelf hun profiel kunnen aanpassen en bijhouden vernieuwd. Trivago is een vergelijkingswebsite die hotelprijzen doorspit van meer dan 250 boekingssites.

Het platform - Trivago Hotel Manager, THM, bestaat sinds 2008 en telt 120.000 hoteliers. ‘Hotels met een account krijgen gemiddeld vijf keer zoveel klicks als hotels die hun hotelprofiel ongemoeid laten,’ aldus Trivago.

Prijsinformatie

De vernieuwde hotelmanager is voorzien van een nieuwe interface die het gebruik vergemakkelijkt. Bij Informatie kan een hotelier alle eigenschappen van het hotel in detail weergeven bij Reputatie krijg je als hotelier toegang tot de Trivago Rating Index. Hiermee krijgt het hotel meer inzicht in de feedback van gast. Bij het derde onderdeel van THM, Prijs, krijgt de hotelier inzicht in de verschillende prijsfactoren op de zoekwebsite.

Via OTA

Trivago telt wereldwijd 120 miljoen bezoekers per maand. Als een van hen boekt, dan lijkt het voor de hotelier net alsof de gast via een ota boekt. ‘Maar het overtuigen van de gast vindt plaats op de metasearchwebsite,’ zegt Johannes Thomas, managing director van Trivago.

THM is een gratis platform waarmee hotels hun profiel en foto’s op Trivago zelf kunnen aanvullen en wijzigen. ‘Wij zien hotels als de meest waardevolle bron van informatie wat betreft de hotels. Ze weten het best waar ze goed in zijn en wij willen juist deze informatie graag presenteren aan onze gebruikers,’ zegt Thomas.

35 procent plus

Een uniek en up to date hotelprofiel krijgt meer aandacht van bezoekers en krijgt ook een hogere plaatsing op Trivago. ‘Geregistreerde hotels met een toppositie krijgen 35 procent van hun boekingen via Trivago,’ besluit Thomas.