Haagse hotelgasten meest tevreden

Haagse hotelgasten meest tevreden

Haagse hotels stemmen hun gasten het meest tevreden in Nederland. De hofstad scoort een 7,88 op de tevredenheid van hotelgasten. Eindhoven volgt met een 7,55, Amsterdam is vijfde in het ranglijstje met 7,22 punten.

‘De hotels in de regeringsstad worden vooral gekenmerkt door de bovengemiddelde prijs-kwaliteitverhouding, hoge servicegraad en het vriendelijke personeel’, verklaart Jörg Malang, topman van Hotel.info, de leverancier van de data.

Amsterdam is vijfde

Eindhoven volgt na Den Haag in de ranglijst van grote steden in Nedelrand met 7,55 punten op de tweede plaats. De hotels in Rotterdam komen in de beoordelingen van de hotelgasten op de vierde plaats. De havenstad bereikte een score van 7,36 punten. Amsterdam is de hekkensluiter en moet met 7,22 punten nog een duidelijke inhaalslag maken. Utrecht staat op 4 met 7,30 punten.

Warschau aan kop in Europa

Op de Europese ranglijst bevindt Amsterdam zich met 7,22 punten eveneens in de onderste regionen. De internationale hotelgasten waren daarentegen zeer te spreken over Warschau en beoordeelden de hotels in de Poolse hoofdstad met 8,37 punten, genoeg voor de eerste plaats. Bratislava (8,23) en Sofia (8,13) staan respectievelijk op de tweede en derde plaats.

Het minst tevreden was men echter met de hotels in London, deze wereldmetropool krijgt slechts 7,12 punten toebedeeld, en belandt hiermee op de laatste plaats. Ook Kopenhagen (7,19) en Parijs (7,20) kunnen niet echt bekoren.

Bij een vergelijking tussen de landen voeren Slowakije (8,22), Polen (8,19) en Bulgarije (8,08) de top 10 aan. De Nederlandse hotels hebben met 7,49 punten nog duidelijk ruimte voor verbetering. Hotelgasten zijn ook minder te spreken over België (7,41), het Verenigd Koninkrijk (7,39) en met name Denemarken (7,18).

Over de cijfers

Hotelgasten beoordelen het via hotel.info geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). De uitkomst is het gemiddelde van beoordelingen voor kamerkwaliteit, vriendelijke houding van het personeel, netheid, geluidsniveau, prijs-kwaliteitverhouding, sport-/wellnessaanbod en ontbijt/gastronomie. De cijfers in de ranglijst zijn afgerond op twee cijfers achter de komma.