Gebruikers die verblijven in één van de honderdduizenden accommodaties van Hotels.com zien op de eerste dag van hun hotelverblijf een Uber knop verschijnen in de app, zowel op de homepage als bij op de pagina met reserveringen. Als de gebruiker klikt op de knop ‘Rij hierheen met Uber’ wordt hun huidige locatie en het adres van het hotel automatisch ingeladen in de app van Uber. Zo wordt een gemakkelijke en naadloze gebruikservaring gecreëerd.
App met 50 miljoen downloads
Hotels.com heeft een app met meer dan 50 miljoen downloads. Dan Craig, Senior Director of Mobile voor het Hotels.com merk licht toe: 'Wij vinden het fantastisch om deze Uber service te bieden. Samen maken we het nog makkelijker voor reizigers om zonder gedoe hun hotel te bereiken, zodat ze sneller kunnen genieten van hun reis.'
Samenwerking op mobiel
Button is de marketplace achter de integratie. 'Het biedt een simpele en efficiënte manier om samenwerkingen op het gebied van mobiel op te zetten, die complementaire diensten bieden, inkomsten versterken en bovenal een goede gebruikservaring bieden', vertelt Michael Jaconi, ceo en medeoprichter van Button. '
Hilton Worldwide en taxidienst Uber werken ook samen. Reserveringssite Couverts en de taxidienst sloegen een jaar geleden ook de handen ineen.