Miljoeneninvestering voor A&O hotels

Miljoeneninvestering voor A&O hotels

A&O hotels en hostels wil marktleider worden in Europa. 'We willen onze leidende positie uitbreiden met een vernieuwd interieur en een nieuwe merkuitstraling', aldus Phillip Winter van de A&O-hotelgroep.

A&O hotels investeert een miljoenenbedrag in alle benodigde ontwikkelingen. Het nieuwe concept wordt voor het eerst gerealiseerd in A&O Berlijn Mitte en A&O Hamburg Hauptbahnhof. De implementatie staat gepland voor eind 2017.

Lees meer over A&O: 2015 met omzet van 97 miljoen euro recordjaar voor A&O

Externe partijen

Marktonderzoeksbureay GfK doet in opdracht van A&O naar de kansen en ontwikkelingsmogelijkheden voor individuele reizigers. Als bureau voor merkstrategie en -innovatie heeft A&O moodley aangetrokken, een bureau met expertise op het gebied van branding, digital, packaging en publishing. A&O vertrouwt daarnaast op de ondersteuning van het bekroonde architectenbureau BWM, dat ook al voor andere branchegenoten heeft gewerkt.

>>A&O Amsterdam haalt 100.000 overnachtingen in drie maanden

Over A&O Hotelgroep

Vlaggenschiphotel wordt het A&O Berlijn Mitte, met een capaciteit van meer dan 1.600 bedden en een bezettingsgraad van 71 procent. Sinds 2000 exploiteert A&O in 19 steden en vier landen (Duitsland, Oostenrijk, Nederland en Tsjechië) 31 hostels. In de loop van 2017 worden nog meer locaties geopend: in Bremen, Kopenhagen en Venetië.
Met ongeveer 23.000 bedden en meer dan 3,7 miljoen overnachtingen in 2016 had A&O een omzet van ongeveer 114 miljoen euro.