Consumenten verzinnen zelf deals bij Loopt.com

Consumenten verzinnen zelf deals bij Loopt.com

Een nieuwe website met aanbiedingen waar onder andere horecaondernemers mee te maken krijgen, is met veel bombarie gelanceerd in de VS. Het gaat om Loopt.com, een site die met de app 'u-Deals' het Groupon-principe omdraait en de klant een deal laat verzinnen.

Loopt.com biedt consumenten de mogelijkheid aan om zelf een deal te verzinnen. Bij voldoende medestanders gaat Loopt.com aan de slag om de deal rond te maken.

Bright.nl, die de innovatie meldt, geeft als voorbeeld een aanbieding van een pizzarestaurant. Als voldoende mensen, die de app ‘u-Deals’ van Loopt hebben geïnstalleerd, zeggen dat ze minder dan 5 euro willen betalen voor een pizza, belt een medewerker van Loopt.com naar het bewuste pizzarestaurant om het aanbod te pichen. Gaat de restauranteigenaar akkoord, dan hebben de app-gebruikers automatisch een pizza gekocht.

De dienst is vrijdag in de VS gelanceerd en nog niet beschikbaar in ons land. Tijdens de lancering nam vliegtuigmaatschappij Virgin America een deal aan waarbij voor 35 euro een reisvoucher ter waarde van 100 euro werd verkocht aan vijfhonderd deelnemers.

u-Deals van Loopt.com is een variant op het razend populaire Groupon. Bij Groupon wordt een aanbieding, bijvoorbeeld een hotelovernachting over een diner, voor een sterk gereduceerd bedrag aangeboden. Wanneer er voldoende inschrijvers zijn, wordt de deal officieel en krijgen de inschrijvers een coupon om deze later te gebruiken in hotel of restaurant.

Tip

In onze LinkedIn Group is een discussie gaande over dit onderwerp. Praat mee!