Uit de enquête over de
82 procent kiest voor nieuw restaurant
Gasten van de Restaurant Week hebben de deelnemende bedrijven gemiddeld beoordeeld met een 7,8, zo laat Jeroen van den Brink weten aan Misset Horeca. Ruim de helft van hen (58 procent) deed voor het eerst mee aan de actieweek en 87 procent van de deelnemers geeft aan het bezochte restaurant aan te bevelen bij vrienden en bekenden.
Uit de enquête komt verder naar voren dat 82 procent van de gasten de Restaurant Week gebruikt om een nieuw restaurant te ontdekken. ‘Goed nieuws voor de deelnemers’, aldus Van den Brink.
Prijs al voor 70 procent bepalend
De prijs van de gerechten speelt in toenemende mate een rol bij de keuze voor een restaurant. 70 procent van de ondervraagden geeft aan daarmee rekening te houden bij het maken van een Restaurant Week-reservering.
Van den Brink: ‘De keuze wordt voor het grootste deel nog steeds bepaald door de sfeer in een restaurant, maar prijs wordt steeds belangrijker. Drie jaar geleden kwam uit de vragenlijst naar voren dat 54 procent zich liet leiden door de prijs. Gasten worden dus steeds prijsbewuster.’