2500 Couverts extra voor sterrestaurant

2500 Couverts extra voor sterrestaurant

Sterrestaurant Tout a Fait in Maastricht heeft de maximale 2500 couverts verkocht via de samenwerking met kortingssite Social Deal. De deal, een vijfgangen diner voor 40 euro per persoon, was binnen een dag geheel uitverkocht.

De kortingsdeal van sterrestaurant Tout a Fait en Social Deal ging maandag 15 oktober online en nog diezelfde avond waren alle beschikbare 2500 couverts verkocht. Patron cuisinier Bart Aussems is met Social Deal in zee gegaan om zijn sterrestaurant Tout a Fait op doordeweekse dagen beter bezet te krijgen.

Om deze eerste samenwerking van een sterrestaurant en Social Deal goed onder de aandacht te brengen zijn in Maastricht 40.000 ansichtkaarten verspreid. 'In tegenstelling tot Groupon dat deals met sterzaken landelijk wegzet, opereert Social Deal regionaal of zelfs locaal. Dat zijn interessante gasten voor restaurants, omdat de kans groter is dat zij terugkomen,' zegt Bart Oosterholt van Social Deal. Ook hij is tevreden met de 2500 verkochte couverts.

'We gaan al deze mensen een vijftal TAF-waardige gerechgten serveren,' vervolgt Aussems. Ik lever niet in op kwaliteit. Voordeel is dat ik gericht in kan kopen en dat al deze mensen hetzelfde menu gekocht hebben.' Het menu dat Aussems serveert bestaat uit:

-          Lasagne van aardappelpanne, gerookte schotse zalm, gamba's en kruidencrème.
-          Kabeljauw met brandade van kabeljauw en schorseneren.
-          Vegetarische ravioli, mergel paddenstoelen en een schuimige saus van truffel.
-          Limburgs Livarvarken (rug, wang en buikspek), selderij, jus van rode wijn en Limburgse appelstroop.
-          Dessert: verschillende bereidingen van chocolade.

'Het is nu aan mij om een goed visitekaartje af te geven, zodat een deel van de gasten ook daadwerkelijk terug gaat komen,' besluit Aussems.