Nieuwe, zoete foodtrend: de macaron

Nieuwe, zoete foodtrend: de macaron

Van de fashionscene in Parijs tot de toppatissiers in Nederland. Dé foodtrend is de macaron. Een koekje van amandel, suiker en eiwitten en een romige vulling. Om deze op party's te laten bereiden door een Macaronmeisje is helemaal hip.

Althans, volgens culinair entertainmentbureau het Oestermeisje. Het Macaronmeisje komt dan ook uit de koker van het bedrijf met vestigingen in Amsterdam en Arnhem. Eerder introduceerde het ‘de pittige zusjes’: Oester, Champagne, Pata Negra, Sushi en Kaviaar.

Telkens verzorgt een charmante vrouw de bereiding van genoemde lekkernijen. Daarmee scoort het culinair entertainmentbureau al een vette hit op feesten en evenementen.

‘Het Macaronmeisje bereidt live handgespoten Macarons voor de gasten. Om haar heupen draagt zij een riem waarin de merengueachtige helften van de Macarons zitten en de houders voor de spuitzakken. Zij vult de Macarons in de gewenste smaken.

De Macarons zijn in bijna elke denkbare kleur en smaak te krijgen, het is zelfs mogelijk voor bedrijven en merken om hun kleuren of logo te verwerken in de zoete lekkernij’, aldus Charon Tolhuisen, manager van het Oestermeisje.

De oorsprong van de Macaron ligt volgens het bureau in Italië, waar 450 jaar geleden het recept voor de ‘Macarone’ werd uitgevonden. Toch is de zoete lekkernij vooral groot geworden in Frankrijk. Door de bekende patissier Pierre Hermé is de macaron over de hele wereld nu een sensatie.

Meer event- en partycatering: