nieuws

Rel om column bij pannenkoekentest

Restaurant

De Vereniging van Erkende Pannekoekenrestaurants is verbolgen over een column in de jongste uitgave van de Consumentengids. Hoofdredacteur Harry van Dooren trekt daarin met de kop ‘Misbaksels’ flink van leer tegen pannenkoekenrestaurants. ‘Uw column mag met recht een misbaksel worden genoemd.

Rel om column bij pannenkoekentest

In zijn column haalt Van Dooren uit over hygiëne en smaak in pannenkoeken-restaurants, in navolging van een onderzoek onder pannenkoekenzaken. De gegevens van het onderzoek staan in dezelfde uitgave van het blad te lezen. Daaruit blijkt dat slechts de helft van de zaken een voldoende krijgt in de test. De column van Van Dooren is slecht gevallen bij de Vereniging van Erkende Pannekoekenrestaurants.

In een open brief reageert voorzitter Imke Sonneveld-Prins van de Vereniging van Erkende Pannekoekenrestaurants fel op de column. Sonneveld-Prins vindt het redactionele commentaar beneden alle peil. ‘Het reduceren van de totale kosten om een pannenkoekenrestaurant te exploiteren tot de kosten van bloem, eieren, melk en zout is kortzichtig en een goedkope manier om bij de consument te scoren.’

Sonneveld-Prins vervolgt: ‘Als hoofdredacteur van de Consumentengids had ik meer kennis van zaken over het ondernemerschap verwacht. De locaties van de pannenkoekenrestaurants zijn veelal niet goedkoop en vaak gaat het om monumentale panden of boerderijen. De wijze waarop u met uw column ons vak reduceert tot een bezigheid die iedereen kan uitvoeren, is zeer misplaatst. Uw column mag met recht een misbaksel worden genoemd’.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels