nieuws

Scholieren ziek na eten Tsjechische maaltijd

Restaurant

Zeventien scholieren van de Christelijke Scholengemeenschap Beilen in Drenthe zijn na een werkweek in Tsjechië afgelopen weekend in een Duits ziekenhuis beland met voedselvergiftiging.

Scholieren ziek na eten Tsjechische maaltijd

De derdejaars leerlingen hadden gegeten in een Tsjechisch restaurant. Vermoedelijk hebben ze daar de voedselvergiftiging opgelopen. Later op de avond toen de bus al in Duitsland was, werden de kinderen massaal onwel. Klachten waren: buikpijn, misselijkheid en braken.

De zeventien leerlingen zijn door Duitse artsen onderzocht maar mochten na een kort verblijf in het ziekenhuis weer met de bus mee naar Beilen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels