Alleen Groupon bij voldoende marketingkennis

Alleen Groupon bij voldoende marketingkennis

Horecaondernemers moeten Groupon alleen toepassen wanneer ze voldoende kennis hebben van marketing. Pas dan halen ze er echt voordeel uit. Dat zegt Lodewijk van der Grinten, directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

Van der Grinten reageert hiermee op de stelling van de dag van Misset Horeca. De stelling op dinsdag 8 januari op de Horecava luidt; 'Groupon. Ja of nee?'

'Ondernemers met kennis van marketing moeten hun voordeel kunnen halen uit Groupon. Maar denk niet dat Groupon dè oplossing is voor de crisis. Want dat is natuurlijk niet zo', aldus KHN-directeur Van der Grinten.

De kortingssite Groupon is al enige tijd een belangrijk thema in de restaurantsector. Zeker in het hoger segment wordt veelal sceptisch gekeken tegen Groupon. Toch zijn er steeds meer restaurants met een Michelinster die in zee gaan met Groupon en een actie uitschrijven.