nieuws

Restaurant in Amersfoort getroffen door brand

Restaurant

Een schnitzelrestaurant aan de Amersfoortseweg in Amersfoort is zaterdagmiddag 2 maart getroffen door een brand en tot nader orde gesloten. Volgens Veiligheidsregio Utrecht woedde de brand in het woongedeelte boven de zaak.

Restaurant in Amersfoort getroffen door brand

‘Twee verdiepingen hebben daardoor forse brandschade opgelopen’, aldus een woordvoerder. Het restaurant was nog gesloten toen de brand iets voor 13.30 uur uitbrak in het pand aan de Amersfoortseweg.

Alleen de bewoners waren aanwezig. Die konden zichzelf in veiligheid brengen, maar een van de bewoners wilde vervolgens terug het gebouw in. ‘Hij moest vanwege het inademen van rook naar het ziekenhuis worden gebracht. Daar wordt hij nog onderzocht, maar het lijkt niet heel ernstig.’

Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. De kans dat er asbest is vrijgekomen, is heel erg klein, aldus de veiligheidsregio. De bewoners moeten op zoek naar tijdelijk ander onderdak en in het restaurant kan voorlopig niet worden gegeten.

Bron: ANP

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels