nieuws

Foodservice Awards 2014: MVO prijs voor Henri

Restaurant

Producent Henri uit Drunen heeft op 1 december 2014 in Noordwijk de MVO Award 2014 gewonnen tijdens de Foodservice Awards. Het is de eerste keer dat deze award is uitgereikt.

Foodservice Awards 2014: MVO prijs voor Henri
Foodservice Awards 2014: MVO prijs voor Henri

Tijdens de feestelijke uitreiking van de Foodservice Awards bepaalden aanwezige grossiers, leveranciers en horecaformules op basis van een stemming de uiteindelijke winnaar. Aan het digitaal stemmen ging een pitch van de genomineerden vooraf. Daarbij benadrukte directeur Ad van Olphen dat mvo in de genen van zijn familie en hun bedrijf zit. Samen met zijn broer en zus runt hij Henri, producent van onder meer soepen en sauzen. ‘We zijn supertrots dat we hier staan’, liet Els van Olphen bij het in ontvangst nemen van de award weten.

Genomineerden

Er waren drie genomineerden voor de MVO Award 2014: La Place, Bidvest Deli XL en Henri. Horecaleveranciers, grossiers en outlets hadden verschillende bedrijven voorgedragen voor deze nieuwe prijs. Uitgangspunt daarbij waren de integrale visie op ondernemerschap en de waarde die de genomineerde creëert op ecologisch, sociaal en economisch gebied.

Haarvaten

Een jury onder leiding van dagvoorzitter Jan Willem Grievink heeft de uiteindelijke drie nominaties samengesteld. ‘Alle drie hebben ze mvo in de haarvaten van hun bedrijf zitten. Ze zijn al langer bezig hiermee en denken voortdurend na over hoe die beter kan.’

Respect

La Place heeft volgens de juryvoorzitter mvo laagdrempelig en transparant gemaakt. Henri is genomineerd omdat het een fabrikant is die trendsetter is in het gebruik van mvo-producten en ook afnemers weet te overtuigen. Deli XL tot slot heeft duurzaamheid in alle gelederen en weet daarbij respect van afnemers en leveranciers af te dwingen.

Samenwerking

Vakmedium Misset Horeca organiseert de Foodservice Awards voor de tweede keer dit jaar in samenwerking met Foodservice Instituut Nederland (FSIN) en EFMI Business School. Doel is het in kaart brengen van de onderlinge samenwerking tussen drie spelers in de keten: horeca-outlets, grossiers en leveranciers.