SVH en Foodstep gaan samenwerken

SVH en Foodstep gaan samenwerken

SVH en Foodstep hebben hun krachten gebundeld voor het project 'Fan-ergize your Enterprise'. Met een onderzoek onder horecamedewerkers, een boek en een congres zetten zij zich gezamenlijk in voor een betere Nederlandse horeca.

Erik Bemelmans, Business Director van Foodstep: 'De Nederlandse horecasector maakt een enorme verandering door. Door de ontwikkelingen van de afgelopen jaren staat de gast meer en meer zelf aan het roer: iedereen kan overal kiezen en keuren en goed is allang niet meer goed genoeg. Meer dan ooit is de rol van medewerkers cruciaal. Uit onderzoek blijkt steeds weer dat de juiste medewerkers een directe invloed hebben op de gasttevredenheid en het succes van een bedrijf. En de bepalende factor daarbij blijkt te zijn de mate waarin zij fan zijn van hun organisatie, hun team en hun werk. Wij noemen dat de 'fan factor.'

Feiten en cijfers

Daarom hebben SVH en Foodstep gezamenlijk een Nationale Benchmark opgezet, waarin ze onderzoeken hoe het is gesteld met de Fan Factor en vakbekwaamheid van Nederlandse horecamedewerkers. Op 13 januari 2016 zullen tijdens een inspirerend congres in samenwerking met de Horecava de resultaten van de benchmark bekend gemaakt worden. De resultaten worden tevens vastgelegd in een boek.

Ricardo Eshuis, directeur van SVH: 'Met deze benchmark voorzien we de branche van feiten en cijfers die hard nodig zijn om goede beslissingen te kunnen nemen op het gebied van scholing, arbeidsmarkt en personeelsmanagement. Zo kunnen wij de horecabranche op een hoger plan tillen, met als ultieme ambitie: de Nederlandse horeca de beste van Europa maken.'

Vanaf 21 september 2015 kunnen alle horecamedewerkers in Nederland meedoen aan het onderzoek. Ondernemers kunnen de scan ook laten afnemen in hun bedrijf. Zo kunnen ze vaststellen hoe het gesteld is met de 'fan factor' van hun team.