De digitale menukaart van Vision Multimedia is als het ware een tablet op tafels in restaurants, in bioscopen en hotelkamers. Via de menukaart bestelt en betaalt de gast. Maar ook een taxi bestellen wordt straks mogelijk.
Restaurant Kengzo in Waalwijk en WokPlanet, ook in Waalwijk zijn praktijkvoorbeelden van horecabedrijven die werken met de digitale kaarten van Vision.
‘Consumenten hoeven dus niet meer te wachten tot ze bediend worden. Het zorgt voor minder ergernissen en geeft het horecapersoneel meer tijd om te investeren in extra service,’ aldus initiatiefnemer Mark Scholte.
Herkomst en allergenen
Ook biedt de digitale menukaart ruimte voor aanvullende informatie over bijvoorbeeld de herkomst van de producten, de ingrediënten en allergenen. ‘Het resultaat is een hogere klanttevredenheid en lagere personeelskosten voor de horecaondernemer,’ aldus Scholte.
Daarnaast maakt Vision Menu het makkelijk om bij-verkopen te stimuleren en biedt het de mogelijkheid om extra inkomsten te genereren, bijvoorbeeld door het aanbieden van advertentieruimte en het spelen van spelletjes.
De mogelijkheden zijn divers; Scholte onderzoekt koppelingen met Facebook, Youtube en lokale taxicentrales.
Vision is van Mark Scholte en zijn vader Bob. Ze zien markt in Nederland, maar ook in het buitenland. Om aan de vraag tegemoet te komen, deden ze een beroep op het platform van Collin Crowdfund. Binnen drie kwartier werd de benodigde € 125.000,- opgehaald voor werkkapitaal en investeringen in productiemiddelen.
130 Investeerders staken ieder gemiddeld bijna € 1.000,- in de onderneming. In ruil voor de vierjarige lening ontvangen de investeerders een vaste jaarlijkse rente van 8 procent.