nieuws

Chef Kees Visser tweede bij broodwedstrijd

Restaurant 413

Chef Kees Visser van By Kees uit Zierikzee is tweede geworden in de strijd om The Ultimate Bite, een landelijke broodjeswedstrijd. De chef die regelmatig te vinden is op een wedstrijdpodium moest alleen Ralph van Dongen voor zich laten van Lunchroom Nagelkerke.

Chef Kees Visser tweede bij broodwedstrijd

Twaalf chefs streden maandag 23 mei om de titel The Ultimate Bite. Zij waren na een voorselectie uitgekozen om hun lekkerste gerecht op basis van brood live voor een professionele jury te bereiden.

Ralph van Dongen van Lunchroom Nagelkerke uit Oudenbosch kwam met zijn creatie Broodje 4G als winnaar uit de bus. Van Dongen: ‘Ik deed op de Horecava al eerder mee met wedstrijden met Broodje 4G, maar nooit eerder ben ik in de prijzen gevallen. Nu wel en daar ben ik ontzettend blij mee!’ Hij wint een budget van € 5.000,- om in te zetten voor promotie van zijn zaak en draagt een jaar lang de titel ‘Ultimate Bite van Nederland’.

Kees Visser

Kees Visser van By Kees uit Zierikzee werd tweede en wint daarmee een budget om met het hele team uit eten te gaan in een zaak naar keuze ter waarde van € 1.500,-.

Op de gedeelde derde plaats zijn geëindigd Hao en Looi van Gracy’s uit Rotterdam én Mike ten Buren van Holland Food Service, Brasserie de Serre uit Groesbeek. Zij winnen beiden een pakket met Hellmann’s Food Solutions producten ter waarde van € 350,-.

Tot 18 mei konden consumenten stemmen op de genomineerde bites. Sommige finalisten hebben hun fans in groten getale gemobiliseerd om te stemmen. Deze publieksstemmen werden vandaag gecombineerd met het oordeel van de vakjury, bestaande uit Jord Althuizen, oprichter van Smokey Goodness BBQ & The Rough Kitchen, Rob Marcellissen van lunchroom Smaak en winnaar van het ‘Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2013-2014’, en Edwin van Gent, culinair adviseur van Unilever Food Solutions.

De wedstrijd is een initiatief van Unilever Food Solutions. ‘Wij zijn altijd op zoek naar manieren om ondernemers en chefs te helpen hun business gemakkelijker en rendabeler te maken. Deze verkiezing is daar een voorbeeld van. We geven deze ondernemers de kans om zichtbaarheid en aandacht te genereren voor hun zaak in het algemeen en hun Ultimate Bite in het bijzonder.’

‘Daarnaast geven we concrete tools zoals een ‘Menu Management Analyse’ waarmee we helpen omzet en marges te vergroten’ aldus Jacqueline Spruit, verantwoordelijk voor verkiezing bij Unilever.  

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels