SurpriSeat: uit eten in een restaurant dat tot het laatste moment geheim blijft

SurpriSeat: uit eten in een restaurant dat tot het laatste moment geheim blijft

Naast Rotterdam breidt SurpriSeat nu ook uit naar Amsterdam. Deze dienst 'kiest' voor consumenten de locatie waar ze gaan eten. De gast krijgt twee uur voor aanvang van het diner de naam en de locatie van het restaurant door.

Gasten die gebruik maken van SurpriSeat eten een verrassingsmenu bij een restaurant dat voor hen gekozen is. De keuze vindt plaats via een persoonlijk profiel. Als gast bepaal je wel zelf wanneer je uit eten wilt gaan en met welk gezelschap.

Cindy Groenestein, oprichter van SurpriSeat: ‘De dienst van Rotterdamse oorsprong komt consumenten tegemoet die waarde hechten aan beleving, maar ook graag voor gemak kiezen. SurpriSeat staat gelijk aan genieten zonder keuzestress: eenmalig of maandelijks een andere restaurantontdekking en quality time met jouw dinergezelschap,’ aldus de oprichters. Gasten eten minimaal een tweegangenmenu. Drankjes en extra gangen rekenen ze bij het restaurant zelf af. Als gasten eenmalig gebruik maken kost SurpriSeat 24,95 per persoon, een abonnement kost 20 euro per persoon per maand. Gasten eten dan een jaar lang elke maand een keer op een verrassingslocatie.

Kiezen op basis van profiel

Nadat de consument een profiel heeft aangemaakt op de website en een datum heeft gekozen, kan de voorpret beginnen. Het dinergezelschap kan zich verheugen op het moment dat de eerste e-mail binnenkomt. Nog even geduld en een hint, waarna het raden kan beginnen.

Twee uur vooraf is het zo ver: het adres van het restaurant van die avond komt binnen. Hier staat een verrassingsmenu klaar, want voorkeuren en allergieën zijn door het persoonlijk profiel al aan het restaurant doorgegeven.

Cindy Groenestein

Cindy Groenestein (28) is de oprichtster van SurpriSeat. De Rotterdamse werkte vanaf haar 16e in de horeca, waarin zij vele verschillende functies heeft bekleed. Gasttevredenheid is altijd haar specialiteit geweest. Haar passie voor restaurantbeleving is de hoofdreden geweest om SurpriSeat op te richten. ‘Zien dat medewerkers in hun element zijn als gastheer of gastvrouw en gasten een compleet nieuwe horecaervaring aanbieden, daar kan ik van genieten,’ aldus Cindy Groenestein.

Van Rotterdam naar Amsterdam

In Rotterdam sloeg het concept van SurpriSeat aan. ‘Het enthousiasme en aantal abonnementen schoot in korte tijd omhoog. Samen met de in Amsterdam actieve F&B PR consultant Sabrina Vader (25) besloot Groenesteijn de hoofdstad te bestieren. ‘SurpriSeat is interessant voor restaurants omdat het concept nieuwe gasten aanbrengt om kennis te laten maken met het restaurant. Wij zijn tevreden als klanten een positieve review achterlaten, terugkeren en hun vrienden vertellen over hun ervaring.’

SupriSeat

Verrassend uiteten met SurpriSeat: hoor twee uur vooraf waar de reservering staat. Het restaurant is op de hoogte van je komst en serveert minimaal twee gangen die binnen het arrangement vallen. De drankjes en eventuele bijbestellingen reken je direct na het diner af in het restaurant. Op een persoonlijk profiel vul je als gast in wanneer en op welk tijdstip jij een restaurant wilt ontdekken. Zo kun op een vaste dag van de maand kiezen of de exacte data doorgeven. Daarnaast is het mogelijk om enkele keukens uitsluiten en dieetwensen en/of allergieën door te geven.

Reiswereld

In de reiswereld wordt al vaker van het verrassingsmodel gebruik gemaakt, bij restaurants is het nog vrij ongebruikelijk. Center Parcs en BungalowS.nl hebben bijvoorbeeld een concept waarbij gasten een ‘Mystery Park kunnen boeken. Op Weekendjeweg.nl kunnen gasten op basis van voorkeuren een Mystery Hotel boeken en horen dan ook na hun reservering pas waar ze naar toe gaan.