Gedurende thematische paneldiscussies verspreid over de 3 beursdagen komen inspirerende topondernemers en bestuurders uit verschillende horecasectoren aan het woord. Samen gaan zij met elkaar in gesprek, delen zij hun ervaringen en toekomstvisie en behandelen vragen die leven bij de aanwezige horecaprofessionals.
Horeca na coronacrisis
De BBB Horeca Summit is een initiatief om de horecaondernemers – en toeleveranciers ook na de coronacrisis overeind te houden, ze van het juiste advies te voorzien en ze met een positief gevoel en de juiste spirit weer naar huis te laten gaan. Een aantal aspecten zal fundamenteel veranderen en horecaondernemers en -toeleveranciers zullen moeten opereren in een nieuwe horecawereld. Naast een hoop onzekerheid en financiële zorgen, is de mindset van de gasten veranderd en heeft de horeca te maken met veel (overheids)maatregelen die wellicht ook na de coronacrisis van kracht zullen blijven.
BBB beursmanager Silvie Slachter: ‘Horecaondernemers – en toeleveranciers hebben het op dit moment zwaar en zijn op zoek naar antwoorden. Ze hebben behoefte aan positiviteit, aan een hulplijn, aan gedegen advies en aan creativiteit. Omdat niks doen geen optie is slaan wij nu de handen ineen door deze summit te organiseren en zo onze belofte ‘more horeca success’ nog beter waar te maken.’
Digitalisering
BBB Horeca Summit presenteert topsprekers uit verschillende horecasectoren zoals bierbrouwerijen, groothandels, out of home/ delivery, catering en inkooporganisaties. Daarnaast zal er ook extra aandacht besteed worden aan het thema digitalisering, dat een steeds belangrijker onderwerp wordt voor de horecaondernemer. De BBB Maastricht vindt plaats van 12 t/m 14 oktober in MECC Maastricht.