Het programma Know Your Food bleek de doorslaggevende factor voor de gunning aan Eurest. John Streng van Fokker: ‘Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers de mogelijkheid hebben om gezonde keuzes te maken, en willen hen daar ook in stimuleren. Het concept van Eurest sluit daar uitstekend op aan. Op deze manier kunnen wij een omgeving bieden die bijdraagt aan een gezondere levensstijl.’
Eurest: een cateraar die meedenkt met de klant
Brenda de Ridder van Eurest: ‘Als cateraar denken we echt mee met onze klanten, en zoeken we naar een manier om de gezondheid en de productiviteit van medewerkers te stimuleren. Iets waar steeds meer behoefte aan is, blijkt ook uit de keuze van Fokker voor onze diensten. We zijn dan ook ontzettend trots en zien erg uit naar de samenwerking!’
Gezond lunchen met Know Your Food
Het Know Your Food-programma stimuleert om tijdens de lunch een gezonde keuze te maken. Door de voedingswaarden van gerechten op de productkaartjes te vermelden, worden gasten bewust van hun eetgedrag. Daarnaast zijn er ‘moods’ aan gerechten en producten gegeven. Gasten kunnen op basis van hoe ze zich voelen, kiezen voor een bepaald gerecht op product. Er is keuze uit vijf ‘moods’: weerstand, energie, blij, concentratie en baaldag. Om ook thuis gezond te koken, ontwikkelde Eurest, dochteronderneming van Compass Group Nederland Holding, recepten passend bij de moods.