nieuws

De Bock beste horecazaak van Nederland

Café

Brasserie De Bock uit Boxmeer tapt het allerbeste glas bier van Nederland en is door Heineken uitgeroepen tot Gouden Horecazaak 2007, waarvoor De Bock het Gouden Fust ontvangt. Een onderscheiding die duidelijk maakt dat de brasserie niet alleen uitstekend pils tapt, maar óók uitblinkt in goed gastheerschap.

De Bock beste horecazaak van Nederland

Tijdens de finale in Amsterdam streden twaalf horecaondernemers uit heel Nederland om het Gouden Fust. Café De Pomp (Monster) en De Klikspaan (Groningen) eindigden op de tweede en derde plaats en wonnen het Zilveren en Bronzen Fust.

De drie beste finalisten stonden voor de uitdaging een panel van door de wol geverfde stamgasten – onder wie BN’ers Sophie Hilbrand en Maarten Spanjer – tijdens een laatste vuurproef van hun kwaliteiten te overtuigen.

Juiste adres

Winnaar Sven Janssen, eigenaar van Brasserie De Bock, is enorm trots op de prestaties van zijn team. ‘Het is geweldig en een enorme eer dat wij de titel Gouden Horecazaak 2007 mogen voeren. Deze prijs toont aan dat onze gasten zich helemaal thuis voelen en weten dat zij voor een goed getapt glas bier bij Brasserie de Bock aan het juiste adres zijn!’

‘Brasserie De Bock heeft overtuigend bewezen een kwaliteitszaak te zijn, waar gasten op een warme ontvangst kunnen rekenen én uitstekend worden bediend met een goed getapt glas bier’, zegt Joris Huijsmans, National Horeca Sales Manager Heineken Nederland. ‘Aan het gevelschild ‘Goed Getapt Bier 2007’ kunnen bezoekers zien dat zij inderdaad een kwaliteitszaak binnenstappen.’

Kwaliteitsprogramma

De verkiezing, met ruim 1.300 horecazaken, is onderdeel van het Goed Getapt Bier kwaliteitsprogramma van Heineken Nederland. Met het in 2006 gestarte programma wil Heineken de kwaliteitsbeleving van tapbier in de Nederlandse horeca een impuls geven. Alle horecabedrijven die de merken Heineken, Amstel of Brand aanbieden, kunnen aan dit kwaliteitsproject meedoen.

Alle deelnemende horecazaken zijn tijdens periodieke mystery visits op hun kwaliteiten beoordeeld. Pas als zij aan de hoge kwaliteitseisen van het Goed Getapt Bier Programma voldoen, mogen zij het predikaat Top Horecazaak 2007 voeren.

Gouden Tapknop

Naast een certificaat ontvangt iedere horecazaak een gevelschild die deze kwaliteitscertificering benadrukt.

Uit alle deelnemers wordt jaarlijks per regio de beste horecazaak gekozen die hiervoor wordt onderscheiden met de Gouden Tapknop. De twaalf horecabedrijven die deze prijs onlangs in de wacht sleepten, werden hiermee ook genomineerd voor de finale en uitverkiezing van Gouden Horecazaak 2007.

Reageer op dit artikel