Rabobank start horecacampagne SMS betalen

Rabobank start horecacampagne SMS betalen

De Rabobank voert heel juli campagne voor Rabo SMS betalen, onder andere in duizenden horecabedrijven. Ze krijgen bierviltjes, posters en toiletvertising om consumenten te wijzen op de nieuwe betaalmogelijkheid van de bank.

Voorlopig is de service bedoeld om kleine bedragen tussen consumenten te laten verrekenen, bijvoorbeeld de gezamenlijke terrasrekening die door één persoon afgerekend wordt, kan met SMS betalen onderling verrekend worden.

Marketing Manager Dennis Stolk van Rabo Mobiel geeft aan dat de nieuwe manier van betalen weliswaar niet primair bedoeld is om betalingen te verrichten bij bijvoorbeeld horecaondernemingen. ‘Maar het staat horecaondernemers natuurlijk wel vrij betalingen via SMS te accepteren.’ Het storten vanaf het mobieltje op de bankrekening kost wel 50 cent per transactie.

De dienst is beschikbaar voor iedereen met een mobiele telefoon, ongeacht welke provider, welk toestel of welke bank de gebruiker heeft. Het is dus niet exclusief voor klanten van de Rabobank.

Mede daardoor hoopt de bank op een groot succes. Binnen afzienbare tijd verwacht Rabobank tienduizenden gebruikers. De Rabobank wil met de nieuwe betaaldienst vooral contant geld uit de maatschappij halen, zegt CEO Eric Huygen van Rabo Mobiel.

Om gebruik te kunnen maken van de service moet de gebruiker via internet saldo aan het mobiele nummer koppelen. Daarna kunnen via SMS’jes betalingen tot 150 euro gedaan worden aan andere mobiele nummers die zijn aangesloten bij de dienst. Aanmelden is gratis, voor de transacties moet 5 cent betaald worden. Om de dienst te promoten, is het gebruik echter tot januari 2009 gratis.